Friday, December 24, 2010

Bila Aku Sudah Tiada..

Bila Aku Sudah Tiada..


 Dulu tuang minyak 10 hinggit boleh borak ngan orang sebelah,sempat mintak no aweks petronas,bleh masuk toilet adjust rambut,sempat belek2 rancangan hari ini dalam paper kat kaunter...sekarang masuk je nozel tak smpi seminit dah klimaks...


 Tapi ape nak buatkan,takkan nak wat demo tepi jalan semata-mata minyak naik 5 sen,kalu ramai-ramai xper,ade gak can masuk buletin utama malam ni,tapi kalau  dua orang aje,aku ngan brader potong rumput tu ..hampeh.. sepanduk pun guna kotak kadbod tepung subsidi..piket plak depan pintu masuk Petronas musim cuti sekolah,hari krismas...peluang untuk dapat penampar Santa Claus tersangat lah cerah..


  Minyak naik sebenarnya ada hikmah,banyak faedah kepada rakyat malaysia,
 ..yg ada kedai motor.Setiap kali kenaikkan ada je customer beli motor baru,woksyop motor pun ader je yang nak servis,semuanya dapat kebaikan..kedai spare part pun  makin penuh, income sekurang-kurangnya meningkat 5%.. tak ketinggalan dari sudut Matematik, graf kes motor curik pun bekadar terus dengan graf jualan motor..


 Masa ni lah kita semua beringat-ingat nak budget..jimat selagi boleh..kalu dah x bleh kurang kan belanja,kita terpaksa lah kurangkan belanja member sebilik dgn meminjam brg seketul 2 (itupun kalo dah gaji) bleh teka dengan teknik yang aku belajar dalam CSI setiap Rabu,bukan susah pun nak tahu die dah gaji ke belum, kalu belum gaji rokok die Nusantara tau pun cap koboy...kalu die dah mula hisap Dunhill atau pape jenama yang berharga lebih RM8..dengan sedikit jek dan cerita yang emosi dah cukup untuk mengepau 20-30..ini kite panggil MO atau Modus Operandi..untuk MO melambatkan atau terus buat dia lupa tentang hutang kita,tunggu....


 Kalu die pun ade niat murni yg sama..terpaksela tebalkan muka..pinjam aweks tuk bayar petrol .."aisehman wallet i tetinggal kat atas tv la"..(.tv dah lame kena tarik) kalu smpi 3 hari tertinggal...pastu awek ko tak perasan atau x tegur langsung...wajib minang die cepat2....kalu 7 hari dan die masih bagi injection.. (mungkin dia juga mempraktikkan benda yg sama dgn skandalnya yang kayaraya dan berkepala seperti Dr.Phil, cek kat google...15 hari masih dan masih menyara hidup anda..tolong lah apply kedit kad,jgn jatuhkan ego kaum adam..


 Pernah tak menapak balik umah lepas kije...mungkin ade yg pernah terkena..macam2 perasaan malu,segan,kecewa,penat,lapar,panas,bengang,but be happy itu semua adalah memori (memori aku la sape lagi)... mungkin kowang nk dgr lagu ni nanti...




  Lirik:PapaBlues Cover Song:Bila Aku Sudah Tiada by Hujan


Bila Aku Sudah Tiada..........Duit
Ku sms semua kawan ku 
Kalu ada lebih pinjam dulu


Ini hanya sementara.... 
Aku ganti bila gaji keluar
(harap-haraplah.... kau terlupa)


Malam itu memandu seperti biasa
Myvi ku yg laju gila terhenti di sana

Ku ditepi jalan aku tak percaya
Ku buka tingkap ku,ada kubur India..


Siapa yang sangka,keretaku tidak rosak ..padam dengan tiba2..
Satu kereta pun tak ada..kalu hantu nak menyakat memang aku la orangnya...


Bila aku Sudah Tiada...duit

u sms semua kawan ku 
kalu ada lebih pinjam dulu

Ini hanya sementara.... 
Aku ganti bila gaji keluar
(harap-haraplah.... kau terlupa)

Gelak tawa menangis pun tak guna
Terkenang kisah hantu di asrama
Barulah ku sedar satu perkara
Aku sudah terkencing dalam seluar

Aku tak menyangka tak boleh hidupkan kereta dah berkali aku cuba
Ku terkejut gila..ku jumpa resit2 lama ..dah seminggu x tuang minyak kereta...


Baru-baru ni aku terima satu maklumat yang sangat memeranjatkan..tak pernah terfikir sebelum ini..baru aku tahu siapa diri aku sebenarnya..sesuatu yang akan mengubah hidup aku 360 darjah...rahsia selama 29 tahun akhirnya terbongkar.....








No comments:

Post a Comment